[manse-modeemi] Re: Fanta

Jussi Hamalainen count@theblah.fi
Fri Apr 1 10:31:10 2005

On Wed, 30 Mar 2005 23:02:27 +0300, Anssi Saari wrote:

> Ääh, luulin että tulisi dynaaminenkin kirjasto luotua, mutta fantan
> libtool ei ilmeisesti osaa tehdä dynaamisia kirjastoja... Xemacsin
> configure ei kelpuuttanut tuotakaan.

Itseasiassa se on tuo jpeg-6b, jonka configure on niin tyhmä
ettei ymmärrä Djumix 5.1:llä tehdä shared libbejä. Näytin sille
puukkoa ja nyt siellä on /opt/devel/libissä libjpeg.so.62.0.0.

> Tuon configure-skriptissä on --site-runtime-libraries joka näemmä
> hoitaa asian. Mulla näyttää olevan LD_LIBRARY_PATH asetettu
> osoittamaan tuonne /usr/openwin/lib:iin joten en huomannut koko
> ongelmaa...

Voisitko tulla joskus kerhohuoneelle kun satun olemaan siellä
paikalla, niin pamputan sinua Wumballa kunnes ymmärrät ettei
LD_LIBRARY_PATHia pidä käyttää?-)

> Onko tässä joku suurempi viisaus taustalla, siis dynalinkkeri ei hae
> kirjastoja /usr/openwin/libistä mutta osa tuolla olevista kirjastoista
> on kuitenkin symlinkattu /usr/libiin?

Se on Solaris. Solaris ei hae kirjastoja kuin /usr/libistä ellei
polkuja ole koodattu binääreihin. Suoralta kädeltä se tuntuu
jotenkin hankalalta, mutta siitä on etua sitten kun samassa
systeemissä on esim. monta eri versiota samasta kirjastosta ja
pitäisi valita mitä niistä käytetään milloinkin.

Sitä, miksi osa niistä on symlinkattu /usr/libiin, voinet
kysyä Sun Microsystemsin sientensyöntiosastolta.

--
-=[ Count Zero / TBH - Jussi Hämäläinen - email count@theblah.fi ]=-