[manse-modeemi] Re: fantalla vaikeata

Anssi Saari as@sci.fi
Mon Jun 26 14:55:04 2006

Tommi Raulahti <drdoom@modeemi.fi> writes:

> Ja luonnollisesti... jos jokin on lakannut toimimasta fantalla, siitä
> kannattaa laittaa newssiä tänne tai mailia vaikka allekirjoittaneelle.

Mulla on pieni ongelma ssh:n kanssa, X-clientit ei halua toimia ssh:n
kanssa jos loggaan sisään ja yritän käynnistää promptista vaan antaa
tämmöstä:

debug1: client_request_x11: request from fanta.modeemi.cs.tut.fi 1673
debug1: fd 7 setting O_NONBLOCK
debug1: fd 7 IS O_NONBLOCK
debug1: channel 1: new [x11]
debug1: confirm x11
debug1: X11 connection uses different authentication protocol.
debug1: X11 rejected 1 i1/o16

ja blaa blaa. Mutta komento tyyliin ssh -n fanta xload toimii
kyllä. Paikallistin ongelman siihen että fantaan sisäänloggautuneena
$XAUTHORITYn osoittama tiedosto on tyhjä, ssh -n:llä siellä on
taikapipari. En vain tiedä miksi... homma toimi ennen viime
viikonloppua ja fantan /etc/sshd_config näyttää muuttuneen
sunnuntaina.