[manse-modeemi] Re: Modeemi is folding...

Harri Inkinen harri.inkinen@tut.fi
Mon Jun 26 15:02:41 2006

In article <3CF3EB7D.D0F1B680@tut.fi>, Atte Oksman wrote:
> Nääh, SETI@home on paljon jännempi.. ;)

Nimenomaan!

Katsotaanpa asiaa nyt ihan realistiselta kannalta. Otetaan kolme
esimerkkiä:

1) Folding. Ihmetellään miksi proteiinit taittuu. Miksi eivät
taittuisi? Kai se nyt on niiden ihan oma asia?

2) United Devices. Lasketaan syöpää. Voi nyt hyvänen aika. Jos syöpää
haluaa laskea niin menee jonkun ison teollisuusalueen keskelle ottamaan
aurinkoa rööki huulessa ja laittaa sekuntikellon tikittämään. Jos ei
ole sekuntikelloa niin voi laskea mielessään syöpää vaikka yhdestä
sataan.

3) SETI@Home. Lasketaan ulkoavaruudesta tulevia aaltoja, josko sieltä
löytyisi älyllistä elämää. Sitten kun sitä löytyy, tuovat ne meille
lääkkeen syöpään ja kertovat miksi proteiinit taittuvat.

Tästä voi jokainen sitten itse päätellä, mikä kolmesta vaihtoehdosta on
järkevin.

--
Harri