[manse-modeemi] OSF1 ja OpenSSL...ei lenna ei...

Tommi Raulahti drdoom@modeemi.fi
Mon Jun 26 15:09:02 2006

Olen nyt paininut useamman päivän OSF1:n ja OpenSSL:n kanssa (lähinnä
Fantalla) ja yrittänyt saada SSL:ää toimimaan. Koskapa OSF1:ssä ei ole
/dev/random:ia tai /dev/urandom:ia, pitää käyttää egd:tä joka
oikeaoppisesti onkin jaossa ja jonka entropy tiedosto on /etc/egd-pool
kuten pitääkin. Ongelman ydin nyt näyttäisi olevan se että
lupauksistaan huolimatta OpenSSL (0.9.6g) ei osaa/halua/viitsi/tms
käyttää tuota /etc/egd-pool:ia vaikka oman FAQ:nsa mukaan näin pitäisi
tapahtua. Olen yrittänyt kikkailla runsaasti mielikuvitusta käyttäen
että saisin tuon perkeleen SSL:n käyttämään tuota egd-pool:ia mutta
kun ei niin ei...:(

Jos jollakulla OSF1:n ja OpenSSL:n kanssa leikkineellä olisi heittää
hyviä ideoita tuon kuntoon saattamiseksi niin olisin oikein
tyytyväinen (samoin kuin kaikki Fantaa/Spriteä käyttävät
Modeemilaisetkin jotka haluaisivat SSL:ää tukevien ohjelmiensa
toimivan ns. oikein).

Alkaa hiljalleen usko horjua projektin kanssa... auttakaa miestä
mäessä..:)

--
- Tommi -