[manse-modeemi] Re: Bogofiltterin säätöä

Erkki Seppala flux@modeemi.cs.tut.fi
Thu Apr 12 11:01:01 2007

Vesa Saastamoinen <vesas_poista@modeemi.poista.fi> writes:

> Muutaman lisätutkimuksen jälkeen toteamus on että ei tuo bogofiltteri
> näytä toimivan. Ham ja spam opetusta on tehty ja databaset on. Vaikuttaa
> vain isltä että bogofilteri ei noita databasejaan lue. Mistähän päin tuota
> voisi parhaiten debugata? Tähän mennessä ihan joka ikinen meili on saanut
> arvon 0.52.

Itselläni ei ollut ongelmia bogofiltterin kanssa kun sitä käytin,
sittemmin olen siirtynyt dbacliin. Mutta tuossa viestissä käsittelin
bogofiltterin käyttöä klubin atkilla:

  <cp2n0nblhox.fsf@jolt.modeemi.cs.tut.fi>

Siinä on sellainen puute, jonka Delic tässä taannoin #kanavalla jakoi,
että bogofiltteriä ei kannata pistää automaattiopetukselle, vaan
opettaa vain hudit. Tällöin spammitietokanta ei pääse pullahtamaan
jätti-isoksi.

     / __// /__ ____  __               http://www.modeemi.fi/~flux/\   \