[manse-modeemi] Re: Ompun ssh:n nimiresolvaus

Matti Saarinen mjsaarin@cc.helsinki.fi
Fri Aug 15 14:46:00 2008

Anssi Saari wrote:

> Mitenkähän tuo Ompun ssh oikein resolvaa nimiä, kun mulle käy
> toisinaan niin että nslookup löytää eri osoitteen kuin mitä ssh eli
> ihan kuin ssh saisi vanhan osoitteen, jostain?

 Tapahtuuko tuota tilanteissa, joissa vastapään ip-ososoite on äskettäin
 vaihtunut? Ompulla näyttää nimittäin olevan ajossa nscd, joka pitää
 dns:stä tulleita tietoja muistissaan tunnin ajan. Tuo saattaisi
 selittää havaitsemasi ilmiön.

 Laitteistovatahaava voi sitten tehdä poliittisen päätöksen pitääkö
 nscd-prosessi tapaa vai sanoa koko binäärille rm.

--
- Matti -