[manse-modeemi] Re: FTP fantalle/fantalta ei oikein pelitä

Jouni Karhu kurgan@modeemi.fi
Mon Jun 26 15:00:45 2006

On 24 Mar 2002 21:56:25 +0200, Karri Huhtanen <kh@erwin.ton.tut.fi>
wrote:

>En ole ainakaan itse mitään muuta muuttanut ja yhteys syntyy
>onnistuneesti kyllä. Seuraava arvaus olisi sitten joku ongelma
>fanta.modeemi.fi:n host key:ssä. Voit tietysti kokeilla tuhota sen ja
>opettaa uuden. Minulla olevan host keyn sormenjälki on:
>
>xofec-sosyb-hylop-hinih-fasoz-fukep-zibuf-zafup-gebak-hahen-hexux

Sama näytti olevan.

>Muita debuggausvaihtoehtoja on sitten jonkun sellaisen scp:n tai ssh:n
>käyttö, joka osaa tulostaa debuginformaatiota. Katselin myös fantan
>logeista ja ainakin nykyisellä logitasolla ei eroa onnistuneiden
>sftp-yhteyksien ja ottamiesi yhteyksien välillä ei löytynyt.

Command failed with return code 1, sanoo WinSCP2, kun koettaa pistää
filettä kotikoneelta fantalle. Ovat nämä sitten informatiivisia. :)
Fantalta kotikoneelle: cannot copy file: Cannot read from the source
file or disk. Ja lukuoikeudet tiedostoon kyllä on ihan kaikille.

Minullakin on XP. Siinä oleva firewall on avattu. FTP:llä saa fantalta
tungettua sentään tavaraa tännepäin ja imettyä tavaraa sinne pienen
säätämisen ja oikean servun valinnan jälkeen, mutta ei hemmetti tuota
jaksa pieni ihminen kovin kauaa :)

// JJ