[manse-modeemi] Re: TiTen Demohässäkkä 6.9. TB103 klo18->

Petteri spiikki Sillanpää petteri.sillanpaa@poista.tut.fi
Thu Sep 14 07:36:00 2006

Antti Virtanen wrote:
> Luulin muuten jo koko tapahtuman kuopatuksi kun sitä ei kukaan ollut
> viime vuonna järkkäämässä ja ajattelin ettei demojen kanssa vehtaaminen
> kiinnosta enää opiskelijoita, mutta näköjään jostain kaivautui nuorempaa
> sukupolvea esiin :)

Viime vuoden lopulla tuli hätäkakka housuun jolloin tuli nyhjäistyä
tyhjästä. Toisin sanoen niin kova kiire tehdä kaikkea ettei saanut
tehtyä mitään. Mielestäni ajankohta on parempi kuin ennen, tästä tukena
sanon suurimman osanottaja määrän aikoihin. Lähes täysi TB103 puhuttelee
puolestaan, tekniikan toimimattomuudesta huolimatta.

Ja suomen demoscene on kaikkea muuta kuin kuollut. Huomisesta
edespäinkin me riehumme Akun Tehtaalla viikonlopun verran.

Olette kaikki kovin tervetulleita.

http://stream.mattcurrent.org

Ja jotta tämä maili ei ihan mainokseksi menisi, selitellään, miksi tänä
vuonna aloitettiin uusista demoista ja siirryttiin vanhoihin..
Henkilökohtaisesti halusin näyttää nopeasti hermostuville ja nopeasti
mielenkiintonsa kadottaville fukseille, mistä demoscenessä kyse on
NYKYÄÄN. Siis kyllä, juuri tällä hetkellä.
Vaikka demot ovatkin tietyllä tavalla edelleen teknisiä taidonnäytteitä,
menneisyyden kaltaista tech-hifistelyä ei kuitenkaan enää ole.
Demot ovat nykyään kuitenkin taidetta (ja täten joidenkin mielestä
tekotaiteellista paskaa, annettakoon vapaus heille ajatella näin).

Itse en usko, että demoscene saisi enää kovasti uutta verta, jos
fukseille edelleenkin tuputetaan niitä yli 10v vanhoja demoja, jotka
olivat meidän nuoruudessamme sitä kuuminta hottia. Vaikka ne kuinka
hienoja edelleenkin ovat, niin ette te yritä mummollennekaan tyrkyttää
muotihittejä.

Tulipas katkera olo. Ei vaan. Olen ihan tyytyväinen miten hässäkkä meni,
vaikka se perkeleen tekniikka nyt kusikin.

--
Petteri Sillanpää
spiikki