[manse-modeemi] Re: Modeemin tulevaisuus...onko sellaista?

Mikko Suonio suonio@cc.tut.fi
Mon Jun 26 14:52:24 2006

On 18 Apr 2001, Jussi Hämäläinen <jpohamal@modeemi.cs.tut.fi> wrote:
> Kuinkakohan formaalisti tuo toimivuus nyt sitten pitäisi osoittaa?
> Kuten Tommi jo mainitsi, Modeemin koneet ovat olleet melkoisen vähän
> alhaalla ja verkkokin on toiminut varsin luotettavasti.

Tilastolla havaittujen vikojen määristä ja korjausajoista, esimerkiksi.

[...]
> Siitä huolimatta järjestelmä on minusta toiminut paljon paremmin
> kuin proffa...

Minä en voi ottaa kantaa, koska tunnen molempien järjestelmien
toimintaa yhtä huonosti: ei julkisia vikailmoituksia, ei tilastoja
korjausajoista.

> Jos sinua vähänkään kiinnostaa, niin tervetuloa mukaan ylläpitämään
> Modeemin järjestelmiä. Ympäristö on todella monipuolinen ja varmasti
> mielenkiintoinen. Tarttumalla härkää sarvista on minusta paras tapa
> pitää huoli siitä, että jokin toimii kunnolla.

Kiitos. Minulla ei ole aikaa säätää laitteita, mutta tulen mieluusti
mukaan suunnittelemaan ja käyttämään itseäni sopivaa järjestelmää,
mikäli sellainen Modeemista löytyy.

[...]
> Tässäpä jäsenistölle taas hieman lisää lientä koneeseen: keksikää
> Modeemille jokin antoisa tulonlähde, niin meillä on myös varaa
> hankkia parempia laitteita ja muokata järjestelmiä jäsenistölle
> mieleisiksi.

Te osaatte ylläpitää koneita, joten miksi ette myy käyttöoikeuksia?
Minä maksaisin kuukausimaksua, jos järjestelmässä olisi selkeä varmuus-
kopiointi-ja palautuskäytäntö, ajantasalla oleva tiedotus vioista
ja julkiset vikailmoitukset/työjonot.

Toivottavasti kukaan ei lue kirjoitustani nyky-Modeemivastaisena. Se
ei ole tarkoitukseni, minä ihan oikeasti tarvitsen luotettavan palvelun-
tarjoajan.

--
	Mikko
		Mikko.Suonio@iki.fi