[manse-modeemi] Re: Modeemin tulevaisuus...onko sellaista?

Jussi Hämäläinen count@theblah.org
Mon Jun 26 15:04:07 2006

Tommi Raulahti <drdoom@modeemi.fi> wrote:

>2) Modeemi on nykyisessä muodossaan jo melko pahasti ajastaan
>jälkeenjäänyt yhdistys ja näyttää pahasti siltä kuin syyt joilla
>Modeemi -77 perustettiin, ovat jääneet historian hämärään ja pois
>ns. aktiivisesta muistista.

Jäsenistöä voisi hieman muistuttaa mistä ja miksi Modeemi aikoinaan
nousi.

>Halutaanko se nostaa taas pinnalle ja saada wanha Modeemi-henki taas
>vallitsevaksi

Tottakai halutaan - tai ainakin minä haluan. Pitäisi vain löytää
se Modeemi-henki jostain nykyisen jäsenistön keskuudesta. Wanhat
periaatteet eivät välttämättä kaikki enää toimi, joten olisi ehkä
aika hieman tuulettaa ja tuoda sisään uusia ideoita.

>Peräänkuulutan myös ideoita, millä homma saadaan taas nostettua
>muitakin kuin aktiiveja kiinnostavaksi.

Ne vanhat ideat eivät nykyään enää oikein toimi kun kaikilla on jo
kotona laajakaistaintternetti ja CD-R ja warez vinkuu kätevästi
suoraan kotiin asti. Ja sitäpaitsi nykyajan teekkarit ovat huonoja
kun he eivät osaa muuta kuin pelata quakea ja juoda kaljaa
(todistakaa, että olen väärässä, please!).

Prioriteetit ovat kuitenkin aika selvät: ensimmäiseksi, siis juuri
_NYT_ ja _HETI_, meidän on keksittävä joku uusi tulonlähde
pelastuaksemme konkurssilta. Sitten kun talous on edes jollain
tavalla turvattu, voidaan keskittyä miettimään miten yhdistys
saataisiin jälleen kiinnostavaksi.

Proffan viimeaikojen nikottelusta minulle tuli mieleen, että Modeemin
järjestelmää voisi markkinoida hieman luotettavampana paikkana
sähköpostin ja nyyssien pyörittämiselle kuin pahasti ylikuormitettu
proffa. Minulle se on sentään laitteistovatsahaavana jonkinasteinen
kunnia-asia, että Modeemin ATK toimii ja tyydyttää jäsenistöä
nykyisten resurssien puitteissa.

PS. Saisimme myös parempaa ATK:ta jos joku keksii mistä saisimme siihen
rahaa...

--
-=[ Count Zero / TBH - Jussi Hämäläinen - email count@theblah.org ]=-