Epämääräiset rajan yli kulkijat
( Ehdotuksia Suomen ulkomaalaispolitiikan
uudistamiseksi )
Suomen liityttyä
Euroopan Unioniin ja etenkin
Schengenin sopimuksen myötä Suomeen tulvehtii
vapaasti hämäriä hiippareita, kuten rikollisia
huumekauppiaita, mafiaveljiä, elintasopakolaisia
ja muita hyväksikäyttäjiä.
Ilmiselvä virhe olisi tietenkin korjattava, siis
Suomen rajat olisi uudelleen tiivistettävä, myös
Euroopan suuntaan.
Mutta sekään ei riitä.
Suomen valtio on ajattelemattomasti sitoutunut
sitä velvoittaviin kansainvälisiin sopimuksiin,
jotka ovat haitaksi Suomen valtiolle ja kansalle.
Velvoitteita käytetään surutta hyväksi. Suomeen saapuu
turvapaikanhakijoita, joilla ei ole henkilöpapereita.
He eivät saavu Suomeen suoraan jostain
vaarallisesta maasta, vaan jonkin kolmannen
maan kautta. Kuka todistaa, että he ovat turvapaikan
tarpeessa, eivätkä elintasopakolaisia?
Henkilöpapereiden hävittäminen on kätevää.
Sitten vain kerrotaan kauhujuttuja, minkä
hirveyksien keskeltä on tultu masu täynnä
ruokaa ja hyvät vaatteet päällä.
Ehdotus turvapaikanhakijoiden vastaanottoa koskevan lain pohjaksi
Paperittomille turvapaikanhakijoille, jotka
saapuvat jonkin turvallisen maan (ei pakolaismaan)
kautta Suomen tulliin tai raja-asemalle,
ehdotan seuraavaa kohtelua:
- Kysytään raja-asemalle saapuneelta pakoilijalta hänen nimensä
ja kaikki muut oleelliset henkilötiedot, jotka
turvapaikanhakija suvaitsee viranomaiselle kertoa.
- Annetaan turvapaikanhakijalle yksilöllinen
numerotunnus, joka siitä lähtien on hänen
henkilötunnuksensa.
- Tehdään sanallinen kuvaus turvapaikanhakijan
pakoilijan tuntomerkeistä.
- Otetaan turvapaikanhakijalta tunnistamisen kannalta
tarpeelliset valokuvat, sormenjäljet,
DNA-näyte, ääninäyte ja käsialanäyte.
- Sisällytetään edellä luetellut
turvapaikanhakijan tiedot tietojärjestelmään,
jota poliisi, tulli, ulkomaalaisvirasto ja
sosiaaliviranomaiset voivat käyttää.
Myöhemmin tietoja päivitetään lisäämällä, mutta
ei korvaamalla, eikä varsinkaan poistamalla,
ennen kuin aikaisintaan 100 vuoden kuluttua,
jolloin kyseinen henkilö on jokseenkin varmasti
vainaja.
- Osoitetaan turvapaikanhakijalle väliaikainen majapaikka, jollainen
on varta vasten rakennettu mahdollisesti raja-aseman
yhteyteen tai kauemmaksi tällaisia turvapaikanhakijoita
varten. Majapaikassa on kaikki normaalit
mukavuudet, mahdollisuus vastaanottaa vieraita,
seurata tiedotusvälineitä, käyttää puhelinta,
lähettää ja vastaanottaa postia, sekä ateriat.
Majapaikka on siis käytännössä lapsiperheille
hotellin kaltainen ja yksinäisille
aikuisille varuskuntien kasarmien tyylinen
tupamajoitus, josta väliaikaiselle asukkaalle
ei ole vapaata poistumisoikeutta Suomeen,
ennen kuin hänen maahantulonsa suhteen
on tehty myöntävä päätös.
- Tiedustellaan turvapaikanhakijan
tietoja siitä maasta, josta hän on juuri
saapunut. Turvapaikanhakijan oletetaan itse
avustavan viranomaisia tietojen löytymisessä.
Haluttomuus auttaa viranomaisia tietojen
etsinnässä katsotaan erityiseksi rasitteeksi,
joka voi vaikuttaa päätökseen tai viivästyttää
päätöksentekoa.
- Jos paperiton turvapaikanhakija
kyllästyy odottamaan raja-asemalla, hän saa vapaasti
palata takaisin siihen turvalliseen maahan, jonka kautta
oli Suomeen tulossa. Ketään ei pidetä raja-asemalla
vastoin omaa tahtoaan, jos todisteita rikollisuudesta
ei ole osoitettu.
- Voidakseen poistua majapaikastaan, turvapaikanhakijan on
itse vaivauduttava joko edistääkseen oman turvapaikanhakunsa
käsittelyä tai voidakseen poistua ulkomaille, mikäli hän kyllästyy
odottelemaan Suomen viranomaisen ratkaisua turvapaikan suhteen.
Jos turvapaikanhakija on ennestään tunnettu
jossain kauttakulkumaassa, saadut tiedot lisätään
turvapaikanhakijan tiedostoihin.
Hävinneet henkilötiedotkin saattavat löytyä jostain.
Hankitut tiedot ja tuntomerkit säilytetään joka tapauksessa,
sillä sama turvapaikanhakija voi koettaa onneaan
uudelleen. Seuraavalla kerralla käsittely
onkin nopeampaa hankittujen tietojen ansiosta.
Kaikkien kertyneiden tietojen perusteella
päätetään kahden vaihtoehdon välillä:
- Turvapaikanhakijan motiivit vaikuttavat
puhtailta, eikä hän ole yrittänyt syöttää
viranomaisille pahoja valheita. Tämän
perusteella hänet hyväksytään virallisesti
turvapaikanhakijaksi. Vasta silloin hän
voi saada Suomen valtiolta turvapaikan.
Tällöin aidoksi tunnustettu turvapaikanhakija saa
poistua turvapaikanhakijan majapaikasta, ja on myös
pakotettu poistumaan majoituksesta.
- Turvapaikanhakijan havaitaan olevan
elintasopakolainen, joka yritti käyttää
Suomen valtiota ja suomalaista yhteiskuntaa
hyväkseen. Tästä hyvästä hän joutuu itse selvittämään
mahdollisuutensa poistua johonkin muuhun maahan, ja
hän voi poistua majapaikasta vasta kun siirtyminen
pois Suomesta on varma ja esteetön. Viranomaisvoimin
huolehditaan että entisen turvapaikanhakijan poistuminen
Suomesta toteutuu suunnitelman mukaisesti.
Jos virallinen ja aidoksi tunnustettu turvapaikanhakija
saa turvapaikan Suomesta, hän voi pyrkiä saamaan laillisen
siirtolaisen statuksen samoilla ehdoilla kuin
muutkin Suomeen pyrkivät ulkomaalaiset. Mitään oikotietä
siirtolaisen asemaan ei tarjota turvapaikanhakijoina saapuneille.
Pakolaisena ulkomaalainen on Suomessa oleskeleva
vierailija siihen asti kunnes hänen paluunsa
kotimaahansa on turvallista.
Pelkkä työttömyys tai sosiaaliturvan varassa eläminen
ei anna aihetta karkotukseen. Mutta jos sosiaaliturvan varassa
elävä työtön ulkomaalainen pakolainen ei
vapaaehtoisesti poistu maasta sitten, kun hänen on
turvallista palata kotimaahansa, hänet pakotetaan poistumaan.
Passia tarvitessaan Suomessa pitkään oleileva ulkomaalainen
voi saada muukalaispassin ja lähes kaikki kansalaisen
oikeudet olematta Suomen kansalainen. Muukalaisen oikeuksiin
eivät kuulu oikeus äänestää valtiollisissa vaaleissa, eikä
oikeus asettua ehdokkaaksi. Suomen valtio ei tunnusta
Suomessa asuvaa muukalaista Suomen kansalaiseksi.
Asevelvollisuus ei koske muukalaista.
Rikollinen ulkomaalainen voidaan palauttaa sinne,
mistä hän saapui maahan, mutta Suomen kansalaista ei voi
karkottaa Suomesta. Juuri siksi kansalaisuutta ei pidä
myöntää kenelle tahansa maahan pyrkivälle ulkomaalaiselle.
Pakolaisten asuminen
Pakolaisia
ei ole pakko sijoittaa yhteiskunnan varoilla
asukkaiksi tiheimpiin asutuskeskuksiin, sillä niille
kalliille asunnoille on käyttöä muillekin, varsinkin
työtä tekeville ja itsensä elättäville Suomen kansalaisille.
Tämän vuoksi esimerkiksi Utsjoelle tai Ahvenanmaan Kökarin
kuntaan tai jonnekin muualle harvaan asutulle paikkakunnalle
voitaisiin perustaa pakolaissiirtola, jonne rakennettaisiin
riittävä määrä lujatekoisia kerrostaloja pakolaisten
pitkäaikaista asuttamista varten. Pakolaisten asuminen
olisi yhteiskunnan tukemaa ainoastaan kyseisissä
pakolaissiirtolan asunnoissa. Rehellisellä työllä
asumisensa kustantavat pakolaiset voisivat sitten
siirtyä asumaan mielenkiintoisemmille seuduille,
kuten muutkin.
Entä maahanmuutto sitten?
Oletetaan, että joku ulkomaalainen henkilö
(ei Suomen kansalainen), joka ei hae turvapaikkaa
Suomesta, haluaa muuttaa Suomeen. Millä perusteilla
hänen sallitaan muuttaa Suomeen asumaan?
Australiassa on otettu varsin käytännöllinen
lähestymistapa ulkomaalaisten maahanmuuttoon:
Maahanmuuttajan täytyy jollain tavoin todistaa
hyödyllisyytensä ja kykynsä huolehtia itsestään.
Näin ollen Australia ei ota vastaan sosiaaliturvan
hyväksikäyttöä suunnittelevia loisia. Miksipä
sama asenne ei sopisi Suomeenkin? Lisäksi
maahanmuuttajan Suomeen tuloa edeltävä
muun maan kansalaisuus täytyisi selvittää,
ennen kuin maahanmuuttajaa voitaisiin päästää
Suomeen. Muussa tapauksessa voisi käydä niin,
että Suomessa majailee henkilö, jonka
kansalaisuus on tuntematon ja jota mikään
maa ei tunnusta omakseen.
Tässä on ehdotus maahanmuuttokriteereiksi:
Oikeus muuttaa Suomeen siirtolaiseksi edellyttää
kaikkien seuraavien ehtojen samanaikaista
täyttymistä.
- Muukalainen on kunniallinen, eikä hänellä
ole rikollista menneisyyttä.
- Muukalaisen työkyky ja ammattitaito vastaavat
Suomen työmarkkinoiden työvoiman tarpeeseen.
- Muukalainen on suoriutunut psykometrisissä
testeissä vähintään yhtä hyvin kuin keskimääräinen
(mediaani) aikuinen suomalainen henkilö.
Muukalaisen huollettavina olevat alaikäiset
lapset pääsevät maahan huoltajansa mukana
ilman yllämainittuja ehtoja. Muukalaisen
mahdollinen puoliso ja muut sukulaiset
käsitellään erillisinä tapauksina
yllämainittujen ehtojen mukaisesti.
Maahanmuuttokriteereissä mainittiin käsite
suomalainen. Maahanmuuttajan pitäisi olla
henkisiltä ominaisuuksiltaan vähintään
keskiverto suomalaisen tasoa.
Keskiverto suomalainen taas on keinotekoinen
käsite, ja tarkoittaa kuvitteellista henkilöä,
joka edustaa suomalaisten tilastollista mediaania
psykometrisissä testeissä. Keskiverto suomalainen
on vertailukohta, kunhan se ensin määritellään.
Tarvittavissa psykometrisissa testeissä mitataan
useita yhteiskunnan rakentamiseen, ylläpitoon
ja suojeluun liittyviä henkisiä ominaisuuksia.
Oleellisia mitattavia ominaisuuksia ovat ainakin:
- älykkyys / tyhmyys
- hoivaavuus / psykoottisuus
- kohteliaisuus / tylyys
- stabiilisuus / neuroottisuus
- tunnollisuus / vastuuttomuus
- rohkeus / pelkuruus
- päättäväisyys / päättämättömyys.
Suomalaiset
eivät nauti mitään erikoisoikeuksia muihin
kansalaisiin verrattuna. Suomalaisten joukkoa
käytetään vain psykometristen ja muiden testien
vertailukohdan määrittämiseen.
Mikä sitten on suomalainen? Sitä sanaa ei ole
aiemmin täsmällisesti määritelty.
Jäljempänä pyritään käsitteen
yksiselitteiseen määrittämiseen.
Suomalainen
Suomalainen on henkilö, joka täyttää kokonaan kriteerit 1 ja 2,
sekä näiden lisäksi vähintään toisen kriteereistä 3 tai 4.
1 |
Hän on Suomen kansalainen,
mutta ei minkään muun maan kuin Suomen
kansalainen. |
2 |
Hän on identiteetiltään
kokonaan suomalainen, eikä hän ole eläessään
tunnustanut kuulumistaan mihinkään muuhun
kansakuntaan. |
3 |
Hän on ollut Suomen kansalainen jonakin ajankohtana
1. tammikuuta 1918 ja 31. joulukuuta 1947
välisenä aikana. |
4 |
Hän on suomalaisten vanhempien yhteinen
(geneettisesti) biologinen jälkeläinen siten, että molemmat
hänen (geneettisesti) biologisista vanhemmistaan ovat tai
olivat suomalaisia. |
Entäpä kansalaisuuslaki?
Millä perusteella maahanmuuttajasta voi
tulla Suomen kansalainen?
Kansalaisuuslakia on tiukennettava seuraavan
mallin mukaiseksi.
Suomen kansalaiseksi muukalainen voi päästä, jos
hän täyttää seuraavat vaatimukset:
- Hän on täysi-ikäinen (18 vuotta täyttänyt)
- Hän läpäisee maahanmuuttoviranomaisen
ulkomaalaisten maahanmuuttajien valinnassa
käyttämät psykometriset testit. Tämä koskee myös
sellaista maahanmuuttajaa, joka maahan tullessaan
oli alaikäinen, eikä sen johdosta joutunut
psykometrisiin testeihin. Hänet testataan jälkikäteen.
- Hän on asunut yhtäjaksoisesti Suomessa vähintään
10 vuotta ennen hakemuksen jättämistä.
- Hän on elänyt kunniallista elämää (ts. ei ole
Suomen lain mukaan koskaan syyllistynyt rikoksiin).
- Hän huolehtii itse omasta toimeentulostaan
kunniallisella ja osaltaan yhteiskuntaa
hyödyttävällä tavalla.
- Hän osaa suomen kieltä sujuvasti. Kielitaito
tarkistetaan kielikokeessa.
Jos kaikki mainitut ehdot eivät täyty, muukalaiselle
ei voida myöntää Suomen kansalaisuutta, vaan hän
säilyttää aikaisemman kansalaisuutensa.
Entä ulkomaalaisen Suomessa syntynyt lapsi?
Suomen kansalaisen lapsi saa luonnollisesti itsekin
Suomen kansalaisuuden. Tämä koskee myös niitä lapsia,
joiden vanhemmista yksi on suomalainen ja toinen
jonkin muun maan kansalainen. Kahden ulkomaalaisen
vanhemman yhteinen lapsi saakoon jonkin ulkomaan
kansalaisuuden toisen vanhempansa kansalaisuuden mukaan.
Suomen kansalaisuutta hän ei automaattisesti saa.
Ulkomaalaisten vanhempien lapsi voi myöhemmin
täysi-ikäisenä halutessaan hakea Suomen kansalaisuutta.
Muualta lainattua
What whites must understand is that if they are to
continue as a people and as a culture, they must be
prepared to think in terms of their own legitimate
group interests. Whites must have a territory in which
they are the clear majority, where the unfolding of
their unique destiny will not be hampered by the
unwanted embrace of the millions of non-whites who
want to live among them.
Non-whites want to live among whites because whites
have built the most desirable societies in the history
of the world. Those who wish to live among us could
never have built those societies and the attractive
qualities of those societies cannot survive their
arrival in large numbers. Whites must separate or they
will be overwhelmed and disappear. Speaking as a white
man, we have the right to be us, and only we can be us.
- Jared Taylor
Linkkejä
Ihan oikeastiko
Suomea käytetään hyväksi?
What is Racism? by Thomas Jackson
Ymmärrystä ulkomaalaispolitiikkaan
Lontoossa
kännykät viedään
Suomen vankiloiden asukkaat tilastona
Teekkarit vonkasivat?
Etelä-Afrikan rotuongelma ei enää kyde
Vähemmistön
näkökulma Etelä-Afrikasta
Euroopan Unionin rasismilait
Takaisin politiikkasivulle
|